Ziekenhuizen in Ghana - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu Ziekenhuizen in Ghana - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu

Ziekenhuizen in Ghana

Blijf op de hoogte en volg Denise

09 Oktober 2012 | Nederland, Nunspeet

Goedemiddag allemaal!

Voor jullie is het ondertussen al bijna avond, maar voor mij is het nog maar half 4 in de middag! Hoe is het daar in het verre, koude en natte Nederland? Hoop dat alles goed gaat!

Hier gaat alles na wat problemen vorige week weer goed!
Vorige week zondag voelde ik mij niet helemaal fit en had ik 's avonds wat verhoging, niks ernstigs maar toch reden om het in de gaten te houden. Maandag temperatuur in de gaten gehouden wat maar op bleef lopen, had express geen paracetamol genomen zodat dat ook gewoon goed zichtbaar zou zijn mocht ik koorts krijgen. Ondertussen voelde ik mij alles behalve goed, misselijk, buikpijn, hoofdpijn en erg moe! 's Middags was de koorts al 39.0 waarop we besloten hebben, na overleg in Nederland met huisarts, om toch maar even naar het ziekenhuis te gaan. Hier bloed geprikt, urine ingeleverd en gewacht op de uitslagen. Het was niet precies duidelijk wat ik had, maar ik kreeg wel allerlei medicijnen mee en moest de dag erna weer terug komen.

Op dinsdag de hele dag zitten wachten op een telefoontje vanuit het ziekenhuis, die we niet kregen. Rond 3 uur kregen we een telefoontje dat de arts geen tijd voor mij had en we dus op woensdag moesten komen. Nou dat was opzich prima, totdat ik allemaal rode vlekjes op mijn lichaam kreeg die enorm begonnen te jeuken. Ik dacht meteen aan een allergische reactie en dat dat misshcien wel van 1 van de medicijnen kon komen dus vroeg mommie wat ik moest doen, door gaan met de medicijnen of even stoppen? Nou ze wist het ook niet, dus uiteindelijk naar het ziekenhuis gegaan rond 9 uur in de avond. Erg leuk. Ondertussen kwamen er steeds meer plekken bij dus had overal jeuk!

In het ziekenhuis gooide ze het inderdaad op een allergische reactie en ze zagen dat urine niet goed was (dit bleek een urineweg infectie te zijn hoorde we woensdag) dus kreeg antibiotica mee en anti allergische pilletjes. Ook kreeg ik nog een injectie waardoor de jeuk weg zou moeten gaan. Toen weer terug naar huis waar we rond half 11 weer waren. Eenmaal thuis waren sommige rode plekes blaren, maar we zijn gewoon gaan slapen.

Op woensdag werd ik gebeld door SOS international dat ik naar een ander ziekenhuis moest om duidelijk te krijgen wat het nou was. Dit vond mommie niet nodig, dus zijn we eerst nog even met hulp van Martine naar het eerste ziekenhuis gegaan waar we uiteindelijk de diagnose urineweg infectie kregen. Na het ziekenhuis naar de meeting bij Kony wat erg gezellig was.

Donderdag zijn we eerst les gaan geven en toen naar Martine haar project gegaan. Hier hield zij een spelletjes middag voor de kinderen, omdat het haar laatste dagen daar waren. Alle vrijwilligers hebben ergens geholpen en Rosanne en ik hebben gekookt! Het was erg lekker en de kinderen hebben zitten smullen.

Vrijdag zijn we eerst les gaan geven en in de middag vertrokken naar het Hand in Hand project. Dit is een project en leefgemeenschap voor gehandicapte kinderen. Het ziet er erg mooi uit en alle kinderen daar genieten volop, waardoor ik er ook volop heb genoten!

Zaterdag naar de watervallen geweest, wat een heerlijkheid zeg! Gewoon even rust en lekker in het water afkoelen, echt prima te doen! Met z'n 6en in een taxi was een beetje krap, maar verder ging het prima!!

Zondag naar een apenbos geweest, waar we een rondleiding kregen en we de apen hebben kunnen voeren. Vond het erg leuk, vooral hoe die apen aten! Na het apenbos weer terug naar Kumasi en terug naar ''huis''. Eenmaal daar gegeten en lekker gaan slapen.

En nu is het alweer maandag, de tijd gaat echt snel! Nog 4 weken en dan alweer richting huis! En over 3 weken alweer jarig, en dat in het verre Ghana!

Er zullen nu trouwens nog geen foto's geplaats worden, omdat ik die vrijdag pas ga plaatsen waarschijnlijk! Verder ga ik komende weken echt goed kijken naar het sponsorgeld, de eerste dingen zijn gekocht maar gaan nu kijken naar de rest! Sowieso kijken we nog naar matrassen, en verder moeten we het nog even zien!

Fijne week allemaal en bedankt voor alle reacties, het blijft erg leuk om te lezen!!

Liefs,
Denise

  • 09 Oktober 2012 - 18:25

    Gerald:

    Tsjonge, jonge, je maakt wat mee daar!
    En de helft lukt natuurlijk ook niet in de smsjes, dus goed om nu alles even in het geheel te hebben kunnen lezen!! :)

    Gelukkig dat je nog wel een enorm leuk weekend gehad hebt!

    Je bent gewoon al over de helft... raar idee :P

    Tot snel! ;-)

  • 09 Oktober 2012 - 18:54

    Marian:

    Hoi Denise,

    Gelukkig voel je je alweer beter, Dat is niet fijn ziek zijn in een ver land.
    Leuk dat jullie het weekend nog leuke dingen hebben gedaan.
    Het is allemaal een hele ervaring wat jullie doen.
    En de foto's blijven leuk die je iedere keer stuur.
    De kinderen genieten en jij geniet dat heb je mooi allemaal
    gehad en dat kan niemand van je afnemen die ervaring.


    Groetjes en nog veel plezier Marian

  • 09 Oktober 2012 - 19:27

    Marielle:

    Haaj,

    Zo leuk dit..
    En je reisverslagen lezen, smsjes en mailtjes..
    Hihi soms weet ik echt niet meer waar ik wat lees..

    Weer een hele fijne week toe gewenst!!

    En niet meer ziek worden de komende 4 weken!!

    xx

  • 09 Oktober 2012 - 20:31

    Korina:

    Leuk weer van je te horen!!
    Fijn dat het weer goed met je gaat!!

    Groeten paul,korina en hester

  • 10 Oktober 2012 - 18:02

    Joke Bazuin:

    Hai Denise, Fijn dat je weer opgeknapt bent. Het is toch maar niks om in een ver vreemd land naar een ziekenhuis te moeten. Gelukkig is dat ook weer voorbij. Nu maar hopen dat dat ook zo blijft maar daar gaan we gewoon van uit. Leuk dat je daarna nog zo'n fijn weekend hebt gehad en zoveel gezien. Fantastisch joh. Je maakt wel heel wat mee daar en inderdaad niemand die dat meer van je af kan nemen. De foto's zijn ook erg leuk en wat een lekkere koppies hebben die kinderen. Je gaat ze zeker missen. Geniet nog lekker van deze weken en wij kijken uit naar je verslagen en foto's.

    Groeten vanuit Zoetermeer

  • 11 Oktober 2012 - 22:08

    Mama:

    Hoi lieverd,

    Je wilt niet weten hoe opgelucht we hier zijn dat je je weer beter voelt!!!
    Hoop je snel weer te spreken en......weer nieuwe foto's te kunnen bekijken!
    Geniet jij van de kinderen daar, dan genieten wij van de foto's.
    En probeer de komende weken nog wat op te snuiven van de Ghanese cultuur en natuur!
    Je bent er nu toch:-)

    Dag meid tot gauw.
    XXXXX

  • 12 Oktober 2012 - 22:51

    Suzanne:

    Hoi Denise,

    Wat een verhaal zeg. Het zullen vast spannende dagen voor je zijn geweest met al die ziekenhuisbezoeken. Ik vind het erg fijn om te lezen en horen van je moeder dat het nu weer beter gaat. Houd je het voor de rest een beetje rustig wat dat betreft? ; )
    Verder vind ik je foto's erg mooi en je verhalen erg mooi.
    Wat leuk ook dat je ook de tijd neemt om het land echt te leren kennen. Je mag nog 4 weken! Geniet ervan!!
    X Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

In September 2012 ga ik samen met Rosanne voor 8 weken naar Ghana, om daar vrijwiligerswerk te doen in een crèche. Ik zie er erg naar uit en via deze site probeer ik jullie op de hoogte te houden van alle voorbereidingen en gebeurtenissen in het buitenland.

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 998
Totaal aantal bezoekers 34207

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 05 November 2012

Vrijwilligerswerk in Ghana - Kumasi

Landen bezocht: