Laatste weken gaan in - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu Laatste weken gaan in - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu

Laatste weken gaan in

Blijf op de hoogte en volg Denise

26 Oktober 2012 | Nederland, Nunspeet

Hallo allemaal,

Hier weer even een bericht uit Ghana, noem het maar geen berichtje want heb een hoop te vertellen waarschijnlijk.

Op dag 34 zijn we weer naar een Fundra geweest, dit weekend zouden we en een fundra en trouwerij hebben, beetje dubbel maar wel goed om beide dingen hier mee te maken. De fundra hadden we al een keer gehad maar dit was wel weer anders. Op weg naar de fundra wel weer ten huwelijk gevraagd door een mannetje die mij wel zag zitten, jammer voor hem ben ik al getrouwd en is het in Nederland niet heel gewoon om meerdere mannen te hebben!

De dag na de fundra zijn we naar een trouwerij geweest. Rond een uur of 10.30 zijn we weggegaan met alle familie in 1 tro tro. Op de eerste locatie denk ik ander half uur gezeten en daarna naar een soort van moskee om daar de rest van de trouwerij te doen. Het duurde erg lang allemaal, vooral nadat er een man van een jaar of 60 mij uitnodigde aan zijn tafel, mij ten huwelijk vroeg en mijn nummer wilde hebben. Ik met mijn goede gedrag een verkeerd nummer door gegeven, maar ik viel al snel door de mand omdat die slimme Ghanees het nummer ging proberen te bellen. Toen dus alsnog nummer door gegeven, maar toen ik weer aan eigen tafel zat mobiel in tas gedaan met geluid uit. Aan het eind van de avond maar 6 gemiste oproepen!

Maandag en dinsdag (17 en 18 oktober) bestond onze dag uit computer les geven en helpen bij de babygroep wat erg leuk was. Ga steeds meer van die kindjes houden hier en echt de meeste sowieso van de babygroep zou ik het liefst mee naar huis nemen! Woensdag hadden we een normale dag en zijn we naar de meeting geweest. Donderdag zijn we de matrassen fabriek gegaan, we hadden maandag volgens mij daar een bestelling gedaan voor de campingbedjes op de babygroep, daar liggen geen normale matrassen in en daar wilde wij verandering in brengen. Met het sponsorgeld hebben we nu dus 7 matrassen gekocht! De kinderen liggen er echt heerlijk op en het ziet er een stuk gezelliger uit, doordat de matrassen een leuke fleurige hoes hebben!

Vrijdag ochtend begon ons weekend Mole. Om 6 uur van huis vertrokken om de bus te nemen naar Tamale, we hadden een soort van trotro en vertrokken na 3 uur wachten. Eenmaal in Tamale was de bus naar Mole al weg, dus bleven we slapen bij de contact persoon van vrijwillig wereldwijd. Zaterdag ochtend om 5 uur naar het bus station gelopen om ons ticket voor de middag bus te kopen, toen terug naar het huis van contact persoon en om 2 uur met de bus naar Mole vertrokken waar we om 6 uur aankwamen. Echt een paradijsje om te zien!!

Zondag ochtend eerst ochtendwandeling gedaan waar we antilopen, waterbokken, apen, pumba's en hyena poep hebben gezien. Een mooie tocht van 2 uur. Daarna lekker rustig aan en heerlijk gezwommen! Ondertussen nog apen en antilopen gezien bij zwembad. Rond half 4 zijn we met de auto op weg gegaan voor safari! Eerst niet veel bijzondere dingen gezien, totdat we ineens een olifant zagen! Iedereen uit de auto en als een gek door het gras rennen om proberen dichterbij te komen, maar helaas, was de olifant ons te snel af! Gelukkig hebben we wel 2 foto's kunnen maken!! Na de safari weer lekker gaan slapen in een bed vol met zwarte vliegen, die krengen hebben mij helemaal lek gestoken!
Om 04.00 uur zijn we weer vertrokken richting Kumasi waar we uiteindelijk in de avond om 18.30 weer aankwamen! Na een lange reis waarin ik mij het laatste uur enorm beroerd voelde waren we eindelijk thuis. Eenmaal thuis werd ik echt flink beroerd en begon ik met overgeven en diarree. Gelukkig was het de dag erna weer beter!

Deze week voor de rest niet heel erg veel bijzondere dingen gedaan. Geholpen met kinderen verkleden, naar de school van onze gast zoon geweest, computer les gegeven, gezwommen tijdens de meeting en pizza gegeten en voor de rest vooral genieten van de laatse weken hier! Woensdag was Marielle jarig dus die natuurlijk even gefeliciteerd en vandaag ben ik zelf jarig. Leuke cadeautjes gehad vanmorgen en maandag de verjaardag uitgebreid vieren met de kinderen! Straks komen er nog wel wat vrijwilligers voor onze verjaardag en verder lekker rustig aan doen vandaag!

Hoop volgende week nog een keer online te komen, zo niet dan schrijf ik het laatste verhaal als ik terug ben in Nederland. Het plan is om volgende week zaterdag ochtend naar Accra te gaan met de bus en dan zondag avond terug vliegne naar Nederland. Aan de ene kant heel erg jammer, maar aan de andere kant kijk ik ook zeker weer uit naar het lekkere eten, de warme douche, nederlandse chocola, familie, vrienden, fiets, eigen bed en nog veel meer! Heb het hier prima naar mijn zin en naar mijn zin gehad, maar Nederland is ook wel weer goed!

Ik ga nu stoppen en nog even skypen! Fijne dag allemaal nog vandaag!

Veel liefs,
Denise

  • 26 Oktober 2012 - 14:45

    Gerald:

    Haaa!
    Gefeliciteerd hé! ;-)

    Wat maken jullie toch vette dingen mee! Zo'n wildpark enzo! Echt heel bijzonder!
    Jullie doen echt mooie dingen! :)

    Heel veel succes gewenst in deze laatste dagen! Het aftellen is al begonnen neem ik aan! xD

    Als alles goed gaat dan komen wij je ook opwachten op Schiphol!

    Een hele fijne week gewenst!
    Toedels!

  • 26 Oktober 2012 - 15:40

    Jokebazuin:

    Hai Denise, alsnog langs deze weg ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je een hele leuk dag hebt in ghana.
    Wat maak je toch heel veel mee daar, en wat geniet je ervan.
    Geniet nog maar lekker van deze laatste week, voor je het weet zit je in het koude kikkerlandje (ook wel weer fijn hoor). Heel veel plezier en tot kijk.
    Liefs Joke

  • 26 Oktober 2012 - 15:48

    Marian:

    Hoi Denise,

    Eerst gefeliciteerd met je verjaardag in dat verre Ghana,Ik lees dat je weer erg veel gedaan en gezien hebt.
    Maar het woord nu echt aftellen. Maar als je thuis bent heb je zo verschrikkelijk veel te vertellen.
    Je zal hier dan wel weer moeten wennen aan het koude Nederland op het ogenblik.
    Maar we hopen je dan gauw te zien en veel verhalen en foto's te kunnen zien.

    Groetjes Marian en een goede reis terug.

  • 26 Oktober 2012 - 15:59

    Ria :

    Leuk verhaal weer denise.
    Geniet er nog even van, Succes! groetjes Ria

  • 26 Oktober 2012 - 17:01

    Jakob:

    Hoi Deniiiisee,

    Allereerst van harte gefeliciteer met jouw verjaardagg..veel plezier. hoeveel graden is het daar nu in het verre Africa ? Hier was het vandaag 7/8 graden en als het goed is morgen of zondag al de eerstse winterse buien. lOl

    Veel plezier nog en tot chats.

    Lieve groetjes

  • 26 Oktober 2012 - 19:54

    Anneke:

    Hoi Denise,

    Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Leuk om dat maandag met de kinderen te vieren. Ga je weer pannenkoeken bakken? Zag er de vorige keer erg leuk uit. Je zag iedereen genieten op de foto's.
    Heel veel plezier nog de laatste dagen. Hopelijk zonder te veel ziekte-ellende.
    Haal je dikke winterjas maar vast uit de koffer voor thuis.

    Groetjes John, Anneke en Rutger.

  • 27 Oktober 2012 - 22:28

    Buren:

    denise,

    nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    nog een leuke week toegewenst

    gr nr 4

  • 28 Oktober 2012 - 11:13

    Mama:

    Hey lieve dochter,

    Toch best wel vreemd om op jouw blog te moeten lezen dat je getrouwd bent, we hadden het leuk gevonden wanneer je het ons ook had verteld ;-)!!
    De bruidegom op de foto's zag er trouwens ook niet héél stralend uit :-).
    Het meenemen van de baby's is misschien toch niet zo'n héél goed idee, maar als ik de foto's zie kan ik het me heel goed voorstellen!! Wat een schatjes zijn het zeg! Ik denk alleen dat het een beetje te vol wordt op je kamer dus laat ze toch maar daar bij "mommie".
    Ik ga proberen aan je verlangens tegemoet te komen wanneer je weer thuis bent. Warme douche moet lukken en lekker eten zal ook wel goed komen.(chili con carne bijvoorbeeld ;-)???)
    Als ik het zo eens bekijk ben je wel wat kilootjes kwijt geraakt daar, maar dat is ook niet zo heel gek als ik hoor hoe vaak je toch aardig beroerd geweest bent.
    Gelukkig is het kruidnoten tijd en kun je je reserves weer een beetje aanvullen!!
    Nog 8 nachtjes slapen en dan gaan we elkaar weer in het echt zien ipv via skype.

    Dag meissie, tot volgende week!!

    XXXXXXXXX

  • 28 Oktober 2012 - 14:42

    Pascal:

    Hoi zus!

    Toch nog even een berichtje van mij, zou leuk zijn als je die niet pas in Nederland leest natuurlijk ;)
    Leuke foto's van die safari zeg, zo'n olifant en die andere beesten ga je denk ik niet zien op de Veluwe...
    Die dingen waar je weer naar uitkijkt, is dat in volgorde, te beginnen met waar je het meest naar uitkijkt? Oftewel, je hebt meer zin in lekkere chocola dan in familie en vrienden enzo? :D

    Maandag dan lekker de wekker om een uur of 3, banaantje eten ;), en dan mooi op tijd naar Schiphol :P

    Nog leuke dagen gewenst daar, en tot maandag!

    Pascal

  • 31 Oktober 2012 - 18:36

    Willy Brand:

    Ha Denise,

    Ben net een paar dagen terug van ons project in ZA en lees dat jij ook al weer bijna terug naar NL gaat. Tjonge, wat gaat de tijd snel. Hoop dat je dit berichtje nog leest, want ik weet niet wanneer je precies teruggaat. Wat heb je al veel gedaan en beleefd. Vandaag ben ik voor het eerst weer aan het werk bij SKN en las dat er een leuke actie voor "jouw" kindertjes op touw wordt gezet.
    Hoop dat het veel oplevert en dat de kinderen in Ghana heel blij gemaakt gaan worden.
    Spreek je vast nog wel een keer in Nunspeet. Kom je nog eens lang met je verhalen? (niet op maandag hè, dan werk ik niet). Leuke foto's heb je geplaatst.

    groetjes, Willy

  • 01 November 2012 - 13:08

    Tinie Schuurman:

    Hoi Denise,

    Als 'stille' trouwe lezer van je blogs wil ik toch nog een berichtje plaatsen.
    Ik heb je verhalen altijd fijn gevonden om te lezen. Bedankt!
    met marina haar blogs erbij, krijg je een mooi beeld van wat jullie daar doen of gedaan hebben.
    ik denk dat je terug kunt kijken op een goede tijd.
    Sterkte met afscheid nemen en weer wennen in Nederland. Wij leven hier in een luxe land.

    een Hartelijke groet van
    Tinie Schuurman( moeder van Marina dus)

  • 03 November 2012 - 19:32

    Jesse Ten Have:

    Hoi Denise,

    Ik vind het leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt. Ik wil je een goede vliegreis naar Nederland wensen en ik hoop dat ik je snel weer terug zie.

    Groetjes van Jesse
    en ook van Boaz en David en mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

In September 2012 ga ik samen met Rosanne voor 8 weken naar Ghana, om daar vrijwiligerswerk te doen in een crèche. Ik zie er erg naar uit en via deze site probeer ik jullie op de hoogte te houden van alle voorbereidingen en gebeurtenissen in het buitenland.

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 34203

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 05 November 2012

Vrijwilligerswerk in Ghana - Kumasi

Landen bezocht: