Laatste voorbereidingen zijn begonnen. - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu Laatste voorbereidingen zijn begonnen. - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu

Laatste voorbereidingen zijn begonnen.

Blijf op de hoogte en volg Denise

07 Augustus 2012 | Nederland, Nunspeet

Hallo allemaal,

Hier weer even een ''korte'' update wat betreft de reis naar Ghana. Ondertussen zitten de drie weken kinderkamp erop, waar ik erg van genoten heb. Door deze weken kreeg ik nog meer zin om mij in te gaan zetten voor de kinderen in Ghana. Ook ben ik in de eerste kampweek nog even naar Zwolle gegaan voor de laatste Hepatitis A+B vaccinatie en kreeg ik nog even een nieuw recept voor malaria pillen. Nu mag ik maar liefst 70 pillen mee nemen, in plaats van 8, maar dat is altijd beter dan een paar dagen beroerd zijn door de pillen.

Tijdens mijn weken op de Betteld ontving ik nog een mailtje met de gegevens die ze in Ghana al van ons hadden. Hierin stond ook onder andere dat we bij een christelijke crèche zullen komen. Hier zullen we te maken krijgen met de kinderen van 0-4 jaar en de eerste twee groepen van de ''basisschool'. Dus ik denk dat we te maken krijgen met de kinderen van 0-6 jaar. Ik krijg er echt steeds meer zin in en kan eigenlijk niet meer wachten tot het 7 september 10.45 is. Wel merk ik dat ik steeds wat zenuwachtiger word als ik eraan denk, maar ik hou dat maar op gezonde spanning!

Gisteren ben ik samen met mijn moeder even (bijna een uur volgens mij) naar de Zeeman geweest om daar te kijken voor kinderkleding. Hier zijn we goed geslaagd en we hebben 34 dingen gekocht, denk hierbij aan shirtjes, hempjes, broekjes, rokjes en 1 rompertje. Toen ik al die kleren zag werd ik helemaal gelukkig en kan niet wachten om ze uit te delen en te geven aan de crèche!

Verder is het de bedoeling dat ik volgende week dinsdag naar Den Haag ga om mijn visum aan te vragen. Als dat klaar is ben ik volgens mij echt klaar voor vertrek en ga ik zo langzamerhand mijn spullen maar eens inpakken. Als ik zag wat ik mee had voor 3 weken betteld, vraag ik mij af of ik geen 2 of 3 koffers nodig zal hebben! Het word dus echt heel erg passen en meten, maar ik ga mijn best doen om alles in 1 koffer van 23 kg te krijgen!

Dit was de ''korte'' update die toch wel een beetje lang is geworden! Als het visum geregeld is breng ik jullie wel weer op de hoogte. Voor nu allemaal nog een fijne vakantie!

Liefs,
Denise

  • 07 Augustus 2012 - 13:04

    Tamara Vasilica:

    Goed om te lezen, Denise!!

  • 07 Augustus 2012 - 15:37

    Moedertje:

    Ik hoop dat die stapel kleren héél goed terecht gaat komen in de crèche! En ik hoop ook dat je in de gelegenheid zult zijn om regelmatig wat foto's te sturen van (jou met) die kleintjes. Ik kan ook bijna niet wachten tot het 7 september ( eh.......5 november) is ;-). Kan me wel héél goed voorstellen, dat wanneer alles klaar is voor vertrek je ook echt weg wilt! Van thuis zitten "wachten" word je alleen maar zenuwachtiger! Maar meissie.....het komt allemaal goed. Je bent een verstandige meid die goed in staat is haar eigen zaakjes te regelen. Ik heb vertrouwen in je!!!

  • 07 Augustus 2012 - 18:53

    Marian:

    Ik denk dat wat je nu gekocht hebt heel goed daar terecht komt,En ik zie het al voor me hoe je loopt te tutten met die kleintjes. Ik weet zeker dat ze het heel goed bij je zullen hebben.Maar nu gaat de tijd heel snel om weg te gaan. Maar voor die tijd zien we je nog wel. Tot gauw Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

In September 2012 ga ik samen met Rosanne voor 8 weken naar Ghana, om daar vrijwiligerswerk te doen in een crèche. Ik zie er erg naar uit en via deze site probeer ik jullie op de hoogte te houden van alle voorbereidingen en gebeurtenissen in het buitenland.

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 34293

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 05 November 2012

Vrijwilligerswerk in Ghana - Kumasi

Landen bezocht: