Visum is binnen - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu Visum is binnen - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu

Visum is binnen

Blijf op de hoogte en volg Denise

15 Augustus 2012 | Nederland, Nunspeet

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik vorige week al vertelde moest ik gister naar Den Haag om mijn visum op te gaan halen. Aan de telefoon werd al gezegd dat je daar wel vriendelijk moest blijven, omdat ze dat niet altijd waren. Dit viel mij alles mee gelukkig.

Toen we (pascal en ik) aankwamen bij de ambassade moesten de telefoons en laptops ed uit. Nou prima opzich, maar niet als je op een gegeven moment wil kijken of die wel echt uit staat en je dan per ongeluk je mobiel weer aan zet. Maar gelukkig, niemand die het wist en die er achter kwam.

Nadat we een nummertje hadden gekregen en we een formulier hadden gekregen, moesten we dat formulier in gaan vullen. Alles moest in blokletters, dus dan moet je soms al even goed nadenken hoe je iets in moet vullen. Na anderhalf uur in een niet al te grote ruimte gewacht te hebben, mochten we dan naar het kantoor waar de aanvraag in behandeling werd genomen. Daarna mochten we weer naar de wachtkamer, omdat we zouden wachten tot het visum klaar was. We hadden gevraagd hoelang het ongeveer zou duren en toen werd ons verteld dat het binnen anderhalf uur wel klaar zou zijn.

Dus wij stonden daar te wachten met het idee, we zijn hier nog wel even, maar toen kwam er op een gegeven moment na nog niet eens 10 minuten al een meneer met een stapeltje paspoorten in zijn hand. En mijne lag bovenop, dus toen konden we alweer naar huis! Met paspoort met een mooie sticker erin als bewijs dat ik Ghana in mag.

Nu begint dus het echte aftellen en het inpakken van de koffer. Bij de Zeeman had ik al wat kinderkleren gekocht en nu heb ik ook nog eens 1 grote tas vol kleren gekregen en krijg ik vrijdag waarschijnlijk nog meer! Echt super om daar kleding uit te kunnen delen! Nu alleen nog even kijken hoe ik alles mee moet krijgen. Daarom nu maar verschillende bedrijven in Nunspeet aan het mailen of ze willen sponsoren, zodat ik een extra tas/koffer mee kan nemen in het vliegtuig. Ik kan ook wel een pakket op laten sturen, maar met een extra tas/koffer is de kans denk ik groter dat het aankomt.

Voor nu was dit volgens mij alles wat ik nog te melden had. Ik weet niet of ik voordat ik vertrek nog een keer wat hier plaats, maar anders komt het denk ik wel bij aankomst in Accra of ergens wanneer ik in Kumasi ben. Maar voor alsnog moeten we eerst nog even wachten tot 7 september, want dan vertrekken we pas!!

Fijne dag allemaal.

Liefs,
Denise

  • 15 Augustus 2012 - 08:41

    Rosanne:

    Haaj meidd!!

    T komt nou wel heel dicht bij of niet soms!
    Ik heb gister die pillen 'aangevraagd' kan ik donderdag ophalen, maar dat wordt maandag.
    Visum moet ik dus nog.... en dan .... inpakken ...

    Heb je er beetje zin in? of knagen er ook zenuwen?

    xxxx

  • 15 Augustus 2012 - 10:10

    Jarinda Nijboer:

    Ah leuk zeg, dat je kleren mee gaat nemen!
    Zie je er al een beetje tegenop om weg te gaan!
    Of heb je er juist steeds meer zin in? :)
    Succes met je laatste voorbereidingen!

  • 15 Augustus 2012 - 11:12

    Jakob:

    Hee Denise goedemorgennn,

    Wat fijn dat de visum zo snel geregeld was :)

    Succes verder nog met de laatste voorbereidingen.

    Groetjes


  • 15 Augustus 2012 - 17:36

    Denise:

    Hee,

    Ik krijg er vooral steeds meer zin in, als ik er aan denk word ik al helemaal hyper en kan ik eigenlijk niet meer wachten. Ben ook wel een beetje zenuwachtig hoor, maar voor alsnog heel erg veel zin!

  • 28 Augustus 2012 - 12:24

    Wilma Brosky:

    hoi Denise,

    nog een dikke week te gaan. Het komt snel dichterbij, Spannend!!! Succes met je laatste voorbereidingen.

    groetjes, Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

In September 2012 ga ik samen met Rosanne voor 8 weken naar Ghana, om daar vrijwiligerswerk te doen in een crèche. Ik zie er erg naar uit en via deze site probeer ik jullie op de hoogte te houden van alle voorbereidingen en gebeurtenissen in het buitenland.

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 34298

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 05 November 2012

Vrijwilligerswerk in Ghana - Kumasi

Landen bezocht: