Ontmoeting met gastgezin en project - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu Ontmoeting met gastgezin en project - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu

Ontmoeting met gastgezin en project

Blijf op de hoogte en volg Denise

12 September 2012 | Nederland, Nunspeet

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we onze eerste kennismaking gehad met ons gastgezin en project waar we de komende weken zullen verblijven. We slapen op het project zelf. De binnenkomst was erg leuk, de kinderen riepen allemaal Antie en wilden onze namen leren! Nadat we alle kinderen die bij ons stonden hallo hadden gezegd kregen we een rondleiding, door de keuken, alle groepen ( waar alle kinderen voor ons gingen zingen , nadat we ons zelf hadden voorgesteld) Dit was erg gaaf om te zien.

Nadat we rondleiding hadden gehad, mochten we met de kinderen gaan spelen. Het was heel erg wennen om te zien hoe hier alles gaat, wat voor hun gewoon is, lijkt voor ons totaal niet gewoon. Erg wenenn dus!

Wel hebben we gezien dat alle gekregen kleding, knuffels ed goed terecht zullen komen! Dus iedereen heel erg bedankt daar voor, ik weet zeker dat ze er blij mee zullen zijn. Zodra het kan zal ik proberen hier wat fotos te plaatsen, maar internet is sowieso hier niet heel erg goed, misschien dat het bij een internet caf'e wat beter werkt!

Vrijdag starten we bij ons project. We zullen waarschijnlijk rond een uur of 8 beginnen en tot een uur of 3 werken. De rest van de dag hebben we dan vrije tijd.

Verder hebben we vandaag ook weer een typisch TIA ding mee gemaakt. TIA staat voor This Is Africa. Terwijl we aan het scrhijven waren in onze dagboekjes, viel ineens de stroom uit. onze contactpersoon was er even niet, dus we zaten helemaal alleen (met de salamanders die er wel lopen) in een donker huis. Snel een zaklamp gepakt en na een tijdje deed het stroom het gelukkig weer.

Vanavond nog even met onze contactpersoon die nu in Nederland is gesproken, zij vertelde ons dat we 2 tot 3 weken de tijd moesten nemen om te wennen, dit gaan we dan ook vooral doen! De dingen die we vandaag zagen op het project liet ons een beetje twijfelen over waarom we hier zijn, maar waarschijnlijk is dat na het wennen beter!

Trouwens: de weg is hier soms net Mario Kart, dit bedacht ik me toen we naar het project reden. Er zitten zoveel gaten in de weg dat iedereen die probeert te ontwijken, dit deed mij dus denken aan alle olie vlekken en bananen schillen die je bij Mario kart op de weg gooit!

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de leuke reacties, erg fijn om te weten dat er aan ons gedacht wordt! Slaap lekker allemaal en hoop snel weer wat van mij te kunnen laten horen!

Liefs,
Denise

  • 12 September 2012 - 22:14

    Gerald:

    Ik ben trots op jullie!!!

    Heel veel plezier, geniet ervan, en veel succes!

    :)

  • 12 September 2012 - 22:16

    Tamara:

    Hopelijk wen je snel en kan je maximaal genieten als je met de kids aan het werk gaat. Succes vrijdag!!

  • 12 September 2012 - 22:24

    Mama:

    Hoi meid,
    ga zeker niet twijfelen over "het waarom"jullie daar zijn! Jullie zijn daar om deze kinderen héél véél liefde en aandacht te geven en dat gaat jullie zeer zeker lukken! Neem ook de tijd om te wennen en probeer te accepteren dat Afrikanen anders met hun kinderen omgaan dan dat jij gewend bent.
    Ik weet zeker dat jullie op Menso Alting iets anders hebben mee gekregen. (gelukkig!)
    Met Mario kart zette jij altijd "de turbo"in. Doe dat de komende weken ook maar in Ghana ;-)
    Ben ook wel benieuwd hoe dat verder gaat met jullie gastgezin en huisvesting enz..
    Tot mails/sms maar weer.
    Dag lieverd.

    XXXX

  • 12 September 2012 - 22:25

    Rianne:

    Hoi Denise!

    Erg leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw grote avontuur!
    Ik hoop dat je snel wat meer gewend bent, maar dat gaat vast goed komen.
    Geniet ervan!

    Groetjes, Rianne

  • 12 September 2012 - 22:48

    Ria Boone:

    Hoi denise,
    Leuk om zo te lezen wat jullie daar zoal doen,
    Blijf je volgen en zet em op,komt goed met jullie.
    Heel veel succes,groet ria.

  • 12 September 2012 - 22:55

    Suzanne:

    Hoi Denise,

    Wat superleuk om je belevenissen hier te lezen! Ik zal het ook aan max en roos laten zien.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je erg moet wennen daar! Ik denk dat, zodra je daar een beetje in een ritme zit van dagelijkse dingetjes, je je best wel iets rustiger zult voelen.
    Ik ben heel erg benieuwd hoe je het allemaal gaat ervaren, vind het echt heel bijzonder wat je doet.
    Veel plezier en Geniet ervan. Liefs Suzanne

  • 13 September 2012 - 13:35

    Sonja:

    Hoi Denise,

    Ik heb je link even op facebook bij de gemeente geplaatst. Wat goed zeg dat je daar zo bezig bent. Ben wel benieuwd wat voor jullie dan zo anders is dan thuis met de kinderen. Lijkt me dat het ook wel een stuk armoediger is dan bij ons in Nederland? Het lijkt me heel goed werk, dat je zoveel liefde en aandacht kunt geven aan kinderen die het zo nodig hebben. Kan me voorstellen dat je moet wennen daar, de cultuur is natuurlijk ook heel erg anders of niet? groetjes, Sonja

  • 13 September 2012 - 13:55

    Marian:

    Hoi Denise,


    Je hebt nu al een beetje kunnen zien hoe het daar allemaal aan toegaat, normaal zie je het alleen op de t.v.
    Maar dit is wel even anders als Nunspeet.
    Maar fijn voor je dat alles wat je meegenomen hebt zo goed terecht is gekomen.
    Ik hoop voor jullie dat het allemaal heel erg goed zal gaan daar met de kindertjes,En ben benieuwed naar de foto's die jullie gaan sturen.Ik zal misschien niet zoveel reageren, maar denk dan wel aan je, hoe je het daar hebt.En lees graag de verhalen die je zult schrijven.
    Heel veel plezier daar.

    Groetjes Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

In September 2012 ga ik samen met Rosanne voor 8 weken naar Ghana, om daar vrijwiligerswerk te doen in een crèche. Ik zie er erg naar uit en via deze site probeer ik jullie op de hoogte te houden van alle voorbereidingen en gebeurtenissen in het buitenland.

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 34211

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 05 November 2012

Vrijwilligerswerk in Ghana - Kumasi

Landen bezocht: