Tro Tro - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu Tro Tro - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu

Tro Tro

Blijf op de hoogte en volg Denise

16 September 2012 | Nederland, Nunspeet

Hallo allemaal,

Vandaag voor het eerst alleen met de tro tro naar de stad gegaan. Het tro tro rijden opzich is al een ervaring, maar er uit stappen midden in de markt is nog erger! We hadden het idee dat we dicht bij het internet cafe uit zouden stappen, maar we moesten nog even lopen. Dit vinden we over een paar weken waarschijnlijk niet erg meer, maar nu als 2 blanke meiden is dat niet heel erg fijn in een stad waar het enorm druk is en we de weg totaal niet weten.

Na een aantal keer de weg gevraagd te hebben kwamen we gelukkig bij een wat bekendere plek en wisten we de weg verder ook wel te vinden. Eerst deden de computers het niet, maaar later gelukkig wel en konden we 2 uur achter internet.

Ik heb volgens mij eerdere blogs al iets verteld over TIA (this is africa) ook deze dagen hebben we dit weer goed gemerkt. De stroom is vrijdag de hele dag uit geweest, gister viel die uit en vandaag weten we nog niet, maar als de stroom uit valt is het en warm omdat de ventilators het niet doen en is het erg donker in de avond! Gelukkig hebben we wel een zaklamp, maar als je dan nog wat te drinken moet halen bij de weg is t toch wel fijn als er iemand mee loopt!

Ook het stromende water is zo nu en dan een probleem, dan doet het het weer wel, en dan zomaar ineens weer niet! Maar goed, TIA dus het maakt niet heel erg veel uit!

Onze planning voor komende weken ziet er voor alsnog als volgt uit:
Week 1 : samen op de oudste groep dit zijn de kinderen van 5/6 jaar
Week 2: samen op de groep met kinderen van 4 jaar
Week 3: samen op de groep met de kinderen van 3/4 jaar
Week 4: samen op de groep met de kinderen van 2/3 jaar
week 5: samen op de groep met de kinderen van 2 jaar
Week 6: samen op de groep met de kinderen van 0/2 jaar

Dit is de blog voor nu, ik ga proberen om er wat foto's bij te plaatsen!

Liefs,
Denise

  • 16 September 2012 - 15:41

    Thirsa:

    Ha meid,

    wat leuk, weer even wat lezen, en je zelfs te spreken! Ik ben zo blij voor je, dat je het goed hebt!
    Ik hoop dat het met de kinderen werken ook gaaf wordt! Gok zomaar dat dat wel goed zit!

    Geniet ervan meid! Liefs uit een herfstachtig Nederland! Thirs

  • 16 September 2012 - 19:19

    Oom Aad En Tante Wilma:

    Ha lieve Denise,
    Wat een mooie foto's heb je geplaatst. Wat een schattig kindje. En die draagdoek, geweldig. Leer mij de techniek maar als je weer in Holland bent. Nog heel veel plezier met alle lieve kindertjes. Groetjes

  • 16 September 2012 - 23:10

    Mama:

    Hoi lieve dochter,
    Wat fijn dat we even contact hebben gehad via Skype en dat we elkaar ook weer even hebben kunnen zien. Ook grappig dat ik Rosanne op de achtergrond met haar thuisfront kon zien ( en horen) praten:-)
    En de foto's op Facebook waren natuurlijk ook eg leuk. Ik kan niet wachten op nog meer!!!ik zie weer uit naar het volgende contact en de verhalen van jullie!
    Oh ja......heb ik vandaag al gezegd dat ik BERETROTS ben op jullie????;-)

    Dag meissie tot de volgende "Skype"


  • 17 September 2012 - 06:14

    Gerald:

    Heeey,

    Klinkt allemaal enorm bijzonder zeg!!
    En wat een leuke planning! De jongste kinderen (baby's) als laatste! Dus daar kun je je lekker alvast op gaan verheugen! :)

    Ik hoop dat jullie alle TIA's overleven ^^, en dat gaat helemaal goed komen volgens mij!

    Ik ga weer stoppen, want hier gaat het Nederlandse leven weer door.. Tsja, TIH....
    Mariëlle en ik zijn trouwens nog steeds niet gescheiden ^^

    Toedelsss!

  • 17 September 2012 - 11:20

    Nadja:

    He Denise!

    Wat fantastisch om te lezen allemaal!
    Heel veel succes en plezier. En probeer tussen de zoveelste stroomstoring door ook een beetje te genieten ;)

    Liefs!

  • 19 September 2012 - 15:23

    Korina:

    heyy denise,

    Zo te lezen heb je het wel naar je zin!!
    Leuk om je verhalen te lezen!
    geniet ervan en ga nu ff je foto's bekijken!!

    groeten de buurtjes en een dikke knuffel van Hester

  • 20 September 2012 - 15:04

    Tante Janny:

    Lief nichtje
    Wat maak jij daar veel mee zeg,wat een bijzondere ervaringen die je leven lang bij je zullen blijven,ik ben heel erg benieuwd naar de foto's ik zit helaas niet op faceboek,dus moet ik nog even geeduld hebben,Denise geniet van de tijd en dat jij al de liefde die je in je hebt aan die kindertjes zult geven,daar ben ik wel van overtuigd (wat serieus is je tante vandaag hee??)

  • 20 September 2012 - 21:36

    Ingrid En Bert:

    Hey Denise,
    Heb je blogs gelezen en begrijp eruit dat je veilig aangekomen bent en alle nieuwe spannende dingen te gek vindt om mee te maken.Ik vind het geweldig dat je je dromen "najaagt" en doet waarvan een ander misschien alleen durft te dromen. Ik wens je nog een hele fijne leerzame spannende en vooral veilige tijd in Verweggistan.

    Veel liefs sterkte en kracht gewenst van ons.

    Ingrid en Bert

    Ps doe je een moeder een lol en wordt niet verliefd...... ;-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

In September 2012 ga ik samen met Rosanne voor 8 weken naar Ghana, om daar vrijwiligerswerk te doen in een crèche. Ik zie er erg naar uit en via deze site probeer ik jullie op de hoogte te houden van alle voorbereidingen en gebeurtenissen in het buitenland.

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 16124
Totaal aantal bezoekers 34211

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 05 November 2012

Vrijwilligerswerk in Ghana - Kumasi

Landen bezocht: