Are you twins - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu Are you twins - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu

Are you twins

Blijf op de hoogte en volg Denise

22 September 2012 | Nederland, Nunspeet

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje vanuit het warme bewolkte Ghana! Het is er nog steeds erg leuk maar wel enorm druk! Niet dat dat heel erg is, want zo hoeven we in ieder geval niet stil te zitten! De foto die op mijn blog nu staat was een opdracht van Marielle en Gerald, ik moest deze week een gekke foto maken en die hier plaatsen, dus bij deze!!

Verder is er op straat al vaak aan ons gevraagd of we tweeling zijn. Elke keer lopen we maar weer lachend verder en zeggen we dat het niet zo is!! Maar we konnen ons wel steeds meer indenken dat mensen dat denken, omdat soms ons haar hetzelfde zit en we bijna dezelfde hempjes enz aan hebben.

Ik ben trouwens druk aan het kijken wat we kunnen doen met het gekregen sponsor geld! We hebben al aardig wat leuke ideeen. Zo willen we matrasjes kopen voor in de campingbedjes van de babygroep, zodat ze wat zachter kunnen liggen, misschien nog hoeslakens voor om de matrassen, een kinderwagen, een wipstoel waarin ze eten kunnen geven, een schommelstoeltje en een loopauto. Dit zijn allemaal dingen waarvan wij denken dat het wel wat toevoegd op de babygroep.

Gisteren zijn we ruim 4uur bezig geweest met het opruimen van een speelgoed kamer. Het was er echt een grote zooi, omdat echt alles door elkaar lag en er zo verschrikkelijk veel speelgoed was dat je er gewoon niet meer normaal kon lopen. Daaarom gaan we ook geen speelgoed kopen maar kijken we echt voor de praktische dingen!

Verder zijn we ook aan het nadenken over eventuele uitstapjes die we kunnen doen. Waarschijnlijk eerste weekend van oktober naar watervallen en apenreservoir, wat mij erg leuk lijkt! Zo zien we nog eens wat meer van KUmasi dan alleen de stad en ons project!

Nu nog even wat over de afgelopen week. Maandag en dinsdag zijn we op de oudste groep les gaan geven. Dit ging heel anders dan gedacht, omdat het echt heel erg druk was. De kinderen luisterde totaal niet en we hebben ook tegen gezegd dat als ze niet zouden luisteren we woensdag niet weer zouden komen. Dit hebben we woensdag dus ook niet gedaan en we zijn toen tot half 12 bij de babygroep geweest. Daarna naar de meeting met de andere vrijwilligers waar we gefrituurde plantain met bonen op hebben. Donderdag nog wel naar de klas gegaan en een klein groepje apart genomen. Eerst de kinderen even moe gemaakt met een spelletje en daarna ze nog wat dingen geleerd.Ook donderdag nog even naar de markt geweest om boodschappen te halen voor het maken van pannenkoeken. Gister was Rosanne jarig en daarom hebben we 's avonds pannenkoeken gemaakt, ze waren erg lekker!!

Morgen gaan we naar de kerk en daarna waarschijnlijk nog even naar de andere twee vrijwlligers, 1 van de vrijwilligers is morgen voor het laatst dus die gaan we even gedag zeggen. Daarna gaan we maandag de verjaardag van Rosanne vieren met alle kinderen en daarna nog de andere helft van de oudste klas les geven. Als we dat gedaan hebben gaan we het kantoor opruimen en alle spullen uitzoeken, zodat beide opberghokken weer netjes zijn! Vanaf maandag middag of dinsdag starten we dan bij de 4 jarigen kinderen! Op naar onze volgende uitdaging!

Heel erg bedankt voor alle leuke reacties, mijn broer gaat even kijken of hij wat foto's hier kan plaatsen voor mij, omdat het zelf niet lukt! Volgens mij zijn de foto's te groot, dus voor degene die geen facebook hebben, houd de site even in de gaten want misschien staan er binnenkort wel foto's op!!

Veel liefs en groetjes vanuit Ghana!



  • 22 September 2012 - 15:13

    Denise Luiten:

    Bij het vorige artikel (Tro Tro) staan over een half uurtje ook foto's, die Denise vorige week al op Facebook heeft gezet.

    Pascal (even ingelogd als Denise, zodat ik die foto's erop kan zetten!)

  • 22 September 2012 - 16:14

    Marieke:

    hey Denise,
    Wat leuk om te lezen wat jullie daar allemaal beleven! grappig dat ze jullie zien als tweeling zou ik niet meteen zeggen :) maar met dezelfde hempjes en kapsel misschien! ik ga even de fotos bekijken. heel veel suc 6 en geniet er van!
    liefs, Marieke

  • 22 September 2012 - 16:40

    JoycieB:

    Heey Denise,

    Leuke verhalen heb je toch!
    Ik vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt.
    Nog veel plezier!

    Liefs Joyce

  • 22 September 2012 - 18:34

    Marian:

    Hoi Denise,

    Wat een leuke foto's met de kleintjes, ik zie dat je er wel van geniet, en dat jullie
    het wel naar je zin hebben.
    Het is altijd leuk om de verhalen te lezen, en als oma van de week hier is, zal ik
    ze de foto's laten zien.


    groetjes Marian en nog een fijne tijd daar.

  • 23 September 2012 - 19:26

    Gerald:

    Hahahaah, gek kind xD
    Prachtige profielfoto hoor!! :D

    Heel veel succes deze week, en nu maar hopen dat het speelgoedhok niet als jullie weer weggaan weer zo'n troep is... :P

    Het beste gewenst!!!!!!!!

  • 24 September 2012 - 15:20

    Mama:

    Hoi meissie,
    Steeds wanneer ik je foto's bekijk " betrap" ik mezelf met een grote glimlach op mijn gezicht!
    Wat straal je op die foto's zeg! Erg fijn om te zien. Als ik het zo lees is speelgoed inderdaad niet nodig daar, maar er zijn vast nog heel veel andere dingen die ze daar goed kunnen gebruiken.
    En wat kunnen pannenkoeken dan heerlijk zijn na 2weken Ghanees eten:-)
    Hier is het inmiddels echt herfst. Toch apart wanneer ik jou dan zie op Skype met je verbrande schouders en je verhitte hoofd:-)
    En het is maar goed dat jullie het druk hebben, want stil zitten komt in jouw woordenboek niet voor!
    Geniet van jullie tijd daar en tot horens maar weer.
    Dikke kus van je moedertje:-)

    XXXXX

    P.S.
    Pascal en ik gaan morgen naar de oma's en we nemen de foto's mee.
    Dan kunnen zij er ook van genieten en kunnen ze zien hoe jullie stralen!!!

  • 25 September 2012 - 23:07

    Anneke:

    Hoi Denise,

    Hartstikke leuk om foto's te zien.
    Ik heb natuurlijk geen facebook, maar was echt benieuwd naar jou en je kindjes.
    Zit elke keer met een smile je verhalen te lezen.
    Kan zien dat je het erg naar je zin hebt.
    Heel veel plezier.

    Groetjes Anneke.

  • 30 September 2012 - 15:09

    Suzanne:

    Hoi Denise!

    Wat een leuke foto's weer op Facebook! Wat een lieve schattige kindjes daar. Ik zie ook allemaal spulletjes ( wagen, wippertje) voorbij komen. Hebben jullie dat voor de kindjes aangeschaft? Ik geloof niet dat ik hoef te vragen of je het naar je zin hebt hè? Je straalt op de foto's... Ik ben benieuwd naar je volgende blog! Liefs Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

In September 2012 ga ik samen met Rosanne voor 8 weken naar Ghana, om daar vrijwiligerswerk te doen in een crèche. Ik zie er erg naar uit en via deze site probeer ik jullie op de hoogte te houden van alle voorbereidingen en gebeurtenissen in het buitenland.

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 34302

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 05 November 2012

Vrijwilligerswerk in Ghana - Kumasi

Landen bezocht: