Vanuit het internetcafe - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu Vanuit het internetcafe - Reisverslag uit Nunspeet, Nederland van Denise Luiten - WaarBenJij.nu

Vanuit het internetcafe

Blijf op de hoogte en volg Denise

13 September 2012 | Nederland, Nunspeet

Hallo allemaal,

Weer even snel een klein berichtje vanuit Ghana. We zijn vanmorgen naarhet paleis van de koning geweest, waar we een uitgebreide rondleiding hebben gehad en veel dingen hebben gehoord over het leven van de koning. Jammer was dat alles in het Engels was, opzich logisch alleen soms erg lastig te volgen!

Nadat we de rondleiding hadden gehad gingen we richting het internet cafe waar we nu zitten, het is best lekker even snel internet te hebben, zelfs zo snel dat ik even op skype, de chat en msn kan! Wat een heerlijkheid, gister heb ik een uur tijd alleen maar 3 mails kunnen versturen en een berichtje kunnen plaatsen, echt niet heel fijn! Maar dit maakt alles gelukkig goed!

Als het goed is gaan we zo nog even een kijke nemen bij het zwembad, we gaan niet zwemmen maar dat hoeft van mij ook niet perse. Vandaag hebben we trouwens de eerste kinderkleren uit kunnen delen aan een vrouw die het erg hard nodig had voor haar dochter, dit voelde erg goed!! Nu morgen kijken hoe we het doen met de rest van de kleding! Gaat vast helemaal goed komen.

Volgens mij gaan wij vanavond proberen om fufu te eten. Dit zijn deegballen in een kippen of vissensoep. Je hoort dit met je rechterhand te eten. Ik vraag me af hoe ik dat moet gaan doen, maar dat is een zorg voor vanvaond :P Volgens mij is die soep nogal heet en ga ik mijn vingers verbranden maar we zullen zien.

Deze week hebben we ook al een keer Jam op. Ik zal later proberen om er een foto van te maken, want kan hier geen foto's op de computer zetten, of dat nog gaat kunnen weet ik niet, maar daar ga ik wel vanuit! Misschien kan ik wel een keer mijn laptop hier mee naar toe nemen, zodat ik hier in kan loggen op het internet, dan heb ik sowieso en een webcam, microfoon en kan ik mijn foto's uploaden!

Nu zo eerst maar eens richting zwembad om vervolgens morgen naar het project te gaan, ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn! Waar ik wel echt naar uit kijk is het leren om een kind op mijn rug te dragen. Dat zie je hier namelijk heel erg veel, vrouwen met van die Ghanese jurken en vervolgens een band waarbij het kind om de rug zit, dit wil ik echt heel graag leren!! Ben benieuwd hoe het gaat, want als ik bij de baby groep kom (wat ik wel heel erg hoop maar ook wel anders vind dan in Nederland) kruipen de kinderen waarschijnlijk eerstheel hard weg omdat k blank ben. Gister gingen ze ook al meteen huilen zodra we binnen kwamen, erg gezellig dus! Maar ik ga er vanuit dat ook de kinderen even moeten wennen, dus dat komt goed uit. Dan nemen gewoon zowel zij als ik rustig de tijd om te wennen!

Nu ga ik afsluiten, fijne dag allemaal nog en hoop snel weer online te komen. Weet niet of dat dit weekend is, maar we zullen zien!

Veel liefs,
Denise

PS: vind het erg fijn om al die reacties te lezen en te merken dat er aan mij gedacht wordt!


  • 13 September 2012 - 16:56

    Marielle:

    Hee!!

    Sppr fijn om te horen dat je er zo veel zin in hebt!!
    Doe je best en laat zien hoeveel liefde jij in je hebt!!
    Geef alles maar uit, en als je terug komt laden wij je weer helemaal op met onze liefde voor jou!!

    Ik hou van je meisje en ik ben super trots op jou/jullie!!

    En ook op Gerald en mij aangezien dit is de 5 de dag die we zonder ruzie en echtscheidingen overleven:D

    Dikke knuffel!!

  • 13 September 2012 - 16:58

    Mama:

    Hoi lieve dochter,
    Het is zeker fijn dat er zoveel mensen zijn die aan je (en trouwens ook aan mij) denken en met je mee leven en van je verhalen genieten.
    Ik kan niet wachten tot we de foto's van jullie te zien krijgen!
    Foto's van jullie met zo'n kleintje op je rug, maar ook foto's van jou met een heerlijke vissoep!
    Succes met de eerste dagen op het project en in het gastgezin.

    XXX

  • 13 September 2012 - 17:26

    Annette:

    Heey Denise!

    Wat leuk om al die verhalen van jou te lezen! Ben erg benieuwd naar de foto's!
    Ik denk dat de kinderen vanzelf wennen aan jullie lichtte huid kleur:)
    Nog heel erg veel plezier en succes daar!!
    ben benieuwd naar je volgende verslag :)

    Groetjes,
    Annette

    ( van skn ;p )

  • 13 September 2012 - 18:21

    Gerald:

    Heeey,

    Sorry dat ik zo enorm laat was met reageren tijdens fb!
    Zoals ik ook al tegen Rosanne; hopelijk kunnen jullie straks kunnen laten zien hoe Nederlanders kinderen gerust stellen! ;-)

    Wat Mariëlle al zei; we zijn nog steeds vriendjes hoor!!

    Enjoy it!!!!!!

  • 14 September 2012 - 16:55

    Joke Bazuin:

    hoi Denise, wat leuk toch om al je verhalen te lezen. Koos zei het gisteren al dat je wat geschreven had, maar hij laat het aan mij over om te reageren, hij vindt het wel erg leuk om het allemaal te lezen. Fijn dat het zo lekker gaat en het gaat je zeker lukken met die kleintjes, en we zien de foto's ook gauw. groetjes vanuit zoetermeer

  • 14 September 2012 - 19:38

    Papa:

    Hoi Denise,
    Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Ben wel erg benieuwd naar de eerste foto's van jou met met een klein Ghanees kindje op je rug! Erg geruststellend ook om te lezen dat je het goed naar je zin hebt en je tijd daar goed benut. Kwam donderdag weer thuis na een drukke week en het was wel stil zonder jou in huis! Kijk weer uit naar je volgende stuk en zoals net al geschreven, vooral naar de foto's! Veel plezier verder.
    Doei Papa

  • 15 September 2012 - 19:09

    Adari Ten Have:

    hoi denise,
    Bedankt voor je lieve mail en wat is het leven daar anders he
    Je zal er inderdaad niet veel kunnen veranderen maar ald hun zien
    hoe wij onze kinderen liefde schenken kunnen ze er wat mee.
    Ik kijk uit naar wat foto's lijkt mij leuk om te zien hoe daar alles is
    Groetjes van ions en tot het volgende berichtje

    adri en reinier

  • 15 September 2012 - 19:09

    Adari Ten Have:

    hoi denise,
    Bedankt voor je lieve mail en wat is het leven daar anders he
    Je zal er inderdaad niet veel kunnen veranderen maar ald hun zien
    hoe wij onze kinderen liefde schenken kunnen ze er wat mee.
    Ik kijk uit naar wat foto's lijkt mij leuk om te zien hoe daar alles is
    Groetjes van ions en tot het volgende berichtje

    adri en reinier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

In September 2012 ga ik samen met Rosanne voor 8 weken naar Ghana, om daar vrijwiligerswerk te doen in een crèche. Ik zie er erg naar uit en via deze site probeer ik jullie op de hoogte te houden van alle voorbereidingen en gebeurtenissen in het buitenland.

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 744
Totaal aantal bezoekers 34113

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 05 November 2012

Vrijwilligerswerk in Ghana - Kumasi

Landen bezocht: